Jaha, det var den kvällen

Inte ett ord fick jag skrivet i dag pga den förbannade datorn. Kl 22.10 var alla uppdateringar klara vad de nu skulle vara bra för? Eftersom jag har en deadline att stänga datorn kl 22.30, vilket jag inte har lyckats med de senaste dagarna :), var det bara att inse att manuset fick vila. Ett tips till er där ute. Köp INTE HP. Det är skräp. Var och varannan jag känner som har en sådan har problem.

Det som förgyller dagen trots allt är att jag på Amanda Hellbergs blogg fick svar från Sara Bergmark Elfgren hur många ord Cirkeln och Eld var på. Ca 135000 respektive 165000 ord. Jag har grubblat väldigt länge på om jag måste – tvingas – skära ner eftersom jag läser lite här och där att manus ligger på ca 60-80 000 ord. Mitt är på 146000 ord. Nu känner jag mig lugn och kan ändå lägga mig och sova gott trots datorkrångel. Jag är inte ut och cyklar :).
Härligt att det finns så underbara bloggande författare som vill ta sig tid att svara på en lekmans frågor!!!

Kommentera

