Nedräkning

Jisses det är bara tre veckor kvar att jobba! Sedan har jag semester :). Tänk vad mycket jag kan skriva då. Ha ha. Min man blir nog galen snart på mig. Fast än har han inte klagat eller muttrat det minsta. Frågar lite snällt om det går bra att skriva. Jag beundrar hans tålamod. Om det är någon som har diciplin så är det jag. När jag verkligen har bestämt mig för något då finns det inte mycket som hindrar mig. Så fort jag kommer åt så sitter jag vid datorn och knattrar på tangenterna. Jag får snarare tvinga mig att hålla mig ifrån datorn för att vara social. Det är tur att jag har ett arbete och familj så att jag inte växer fast vid datorn.

Imorgon ska jag unna mig att umgås lite med min 7-åriga dotter på stan. Vi ska köpa en klänning till skolavslutningen. Det enda krav jag har är att den inte får vara svart. Annars är det hennes favoritfärg. Det är så härligt att ha en egen stund med henne för det syns så väl att hon myser av att ha mamma helt för sig själv. Vi ska köpa en ram också till hennes fina konstverk som hon målade på skolan. Den där tjejen har något speciellt. Hennes teckningar är så detaljrika och hon kommer att bli väldigt duktig när hon blir äldre. Även personalen på skolan tycker att hon är ovanligt duktig. Hennes drömyrke är att bli konstnär. Är hon lika målmedveten som sin mamma så… :).

Kommentera

