Har hamnat i ett dilemma

Jag skulle så innerligt gärna vilja fortsätta med redigeringen. Det är bara det att jag känner att jag har låtit en scen hända lite för snabbt. Jag har gått och funderat i flera dagar och magkänslan säger mig att jag borde ändra en detalj, förskjuta den frammåt. Ändå känns det så svårt. Vet egentligen inte varför. Förändringarna behöver inte bli så stora. Inga stora omskrivningar av hela kapitel eller omfattande raderingar. Så vad väntar jag på? Bättre väder? Bättre stämning? Det känns som om jag står i startgroparna och förväntar mig att någon ska skjuta starskottet innan jag kan få tummen ur. Suck.

4 thoughts on “Har hamnat i ett dilemma

  1. Om magkänslan säger så, så kanske du borde lyssna på den. Nu vet jag ju inte vad för slags ändringar det är, men om du ångrar dig kanske det inte är så svårt att ändra tillbaks senare, om du märker att det blir helt fel?

  2. Jag vet hur det känns :) Men att fundera lite på vilken väg man ska ta är aldrig fel och efter det är det bra att sätta sig ner vid datorn och skriva. När man börjar läsa ur sitt manus och skriva så kan det lossna efterhand.

    • Ja du har så rätt! Sedan igår börjar jag få klart för mig de nya stegen och det kommer att öka på spänningen för läsaren. Nu får det bli lite verkstad här till helgen efter allt funderande :).

Kommentera

