Tack gode Gud för anteckningsböcker!

Igår kväll var jag nästan hög av positiva energier. Det var nästan omöjligt att somna. Två gånger fick jag sätta mig upp och skriva ner idéer som ploppade upp. Jag har aldrig behövt använda mig av någon anteckningsbok vid sängen men som tur är har jag varit förutseende. Vanligtvis etsar sig mina idéer fast men det som ploppade upp igår fick inte tappas bort till något pris. Det ena gällde en fras till baksidetexten till del 1. En slående kommentar om vad min karaktär hotas av. Andra gången var det en genialisk inledning till en av huvudintrigerna i del 2.

One thought on “Tack gode Gud för anteckningsböcker!

  1. Sådant måste man ta vara på. Jag har oxå alltid en anteckningsbok bredvid sängen nuförtiden. Särskilt när jag påbörjar ett nytt projekt blir det mycket avbrott i nattsömnen. :))

Kommentera

