11-utmaningen glömde jag visst…

Förlåt Sofia att jag glömde vad jag lovade, men här är mina svar på de elva frågorna.

1.Om du måste välja mellan att ha? a) Huset fullt av rumpnissar b) Massa oknytt omkring dig på jobbet c) En Hungerspels-mutt som husdjur 
SVAR:
En Hungerspels-mutt vet jag inte vad det är och jag anar att det inte är något kul. Därför väljer jag rumpnissarna. De gillar att bo i hålor och är ganska fredliga.

2.Vem tar du med dig när du ska på fin, exklusiv middag där det är viktigt att göra bra intryck? a) Pippi Långstrump b) Emil i Lönneberga c) Ronja Rövardotter
SVAR: Ronja! Hon är klok och god.

3.Vem är mest korkad? a) Rödluvan som inte har vett att se skillnad på sin egen mormor och en varg b) Hans och Greta som tror att de kan äta upp någons hus utan att ägaren straffar dem c) Snövit som står ut med att bo tillsammans med sju ensamstående karlar
SVAR: Rödluvan.

 4.Vilken björn tycker du är mest störande och varför? a) Nalle Puh b) Bamse c) Baloo 
SVAR:
Nalle Puh. Han är så trög.

5.Vilken bok vill du helst skriva? a) En som alla köper men hatar, vilket gör dig rik men avskydd b) En som få köper men alla älskar, vilket gör dig fattig men omtyckt c) En som alla slänger, vilket inte är så kul men du är ju i alla fall utgiven 
SVAR:
B förståss :).

6.Vad får du mest ångest över att skriva? a) En låttext b) Ditt eget författarporträtt c) Högskoleprovet d) Ett tal till ett bröllop 
SVAR:
Högskoleprovet. Har gjort det en gång. Aldrig mer! Har förresten två examina och CSN beviljar inte studiemedel till 40-åringar så det kvittar.

7.Vad får du mest ångest över att läsa? a) Bibeln b) Kvällstidningarna c) Innehållsförteckningen på en leverpastejförpackning d) En ingående beskrivning av en obduktion 
SVAR:
Kvällstidningarna. (Skojade med en kompis en gång som jag inte hade sett på många år att jag var obducent. Den minen var obetalbar :D.

8. Vad skriver du helst? a) Ett kärleksbrev till den förhatliga killen som krossade ditt hjärta och körde över din katt b) En Kama Sutra-guide till din svärmor c) En annonstext till en reklam för hemorrojdsalva som sänds på tv över hela landet 
SVAR:
Åh det måste bli en Kama Sutra-guide till min svärmor. Jösses vad vi skulle skratta åt den.

9. Vad läser du helst? a) En 50-sidig avhandling om bladlusens (o)spännande liv och död b) Ett manus som din icke talangfulle men ack så entusiastiske sambo har skrivit och som handlar om robotar och utspelar sig förhistorisk tid c) Mumintrollets pappas memoarer 
SVAR:
Min man skulle definitivt välja bladlusavhandlingen. Han är ett vandrande lexikon när det gäller kryp. Själv väljer jag Mumintrollets pappas memoarer, gäsp.

10.Vem diskuterar du helst bokupplevelser med? a) Din gammelmoster som har Alzheimers b) Ett jollrande spädbarn c) Den knepige kusinen på din pappas sida som brukar prata med sina porslinsfigurer
SVAR: Ett jollrande spädbarn. Hen skulle inte byta ämne i alla fall :).

11. Välj mellan att: a) Aldrig mer få läsa b) Aldrig mer få skriva c) Aldrig mer få andas
SVAR: Men Sofia?! Var du trött på att hitta på frågor? Alla alternativ leder ju till c. PASS!!!

Tack för skojiga och kluriga frågor men tyvärr orkar jag inte hitta på elva nya frågor. Hoppas du ursäktar mig för det Sofia.

2 thoughts on “11-utmaningen glömde jag visst…

    • :) Klurifaxen där! :). Det var väldigt kul att svara på frågorna. Jag fick mig några skratt.
      Hoppas du och lillen mår gott.
      Kram på er!

Kommentera

