Skön fredagskväll

20120525-202814.jpg
Har fått mycket gjort på jobbet idag som har hängt över mig. Då är det extra skönt att komma hem en fredagkväll och känna att man kan slappna av med gott samvete. Det första jag gjorde när jag kom hem var att göra mig en gindrink med massor av is och sätta mig i solstolen. Barnen plaskade glatt i den nyinköpta plastpoolen.
Efter middagen redigerade jag på kapitel fem. Jag känner mig väldigt nöjd med innehållet och hoppas vara klar med hela manuset någon gång under sommaren. Sedan ska jag göra som Helena, Lovable, skicka in det till några förlag och släppa det. Då är det nr 2 i serien som ska påbörjas. Det känns skönt att man kan ägna tankarna åt ett nytt projekt även om jag kommer att grubbla på hur det ska gå för nr ett. Jag har förstått att hela europas bokbransch väntar på Twilights uppföljare. Kanske är det just jag som har den :D. Det vore allt skrämmande… Nej skämt och sido, jag nöjer mig med om den ges ut överhuvudtaget. Jag har ställt in mig på att den kan refuseras minst 30 gånger. Stepen King fick ju 40 refuseringar innan han fick sin första bok utgiven.
Ha en skön och varm skrivarhelg mina vänner! Imorgon rapporterar jag om comic con-mässan :).

3 thoughts on “Skön fredagskväll

  1. Inte ens Stefenie Meyer anade nog till fullo vilken hit hennes bok skulle bli. Ingen vet, så vi har alla anledningar ATT känna oss hoppfulla. Ha en jätteskön helg o hoppas mässan blir kul.

    • Nej vem kan ana det? Men som alla skrivande mäniskor älskar vi det vi skapar och hoppas att det ska få möjlighet beröra andra. Jag skulle inte vilja slå på samma sätt som Stephanie, jag nöjer mig med att trilogin kan få plats i tillräckligt många hjärtan så att jag kan få ägna mig åt skrivande, åtminstone på deltid.
      Kram Katarina och ha nu en skön helg du också.

      • Jag ska göra mitt bästa, med tio timmars jobb på lördagen… :/ Det ska nog bli lite tid för redigering och annat med… :) Visst vore det en dröm att bli läst (och förhoppningsvis uppskattad) och få höra att ens berättelser berör. Att någon förstått precis vad man ville förmedla med dem, ser dem på samma sätt som vi.

Kommentera

