Jag vill så mycket

Jag vet inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra. Skriva, läsa, redigera, jobba, motionera, rensa rabatter och andra måsten som jag också vill göra bara för att det inte blir så trevligt om jag inte gör dem. Lösningen är att jag gör lite av allt. Mest jobbar jag ju förstås, annars får jag sparken :). Men det finns så mycket på fritiden som lockar. Det låter som om jag klagar men det gör jag egentligen inte eftersom jag gör allt som jag vill. Det är bara det att jag önskade att dygnet hade lite fler timmar så att jag kunde göra mer av det som är roligt på fritiden. Jag jobbar redan deltid och jag vill inte gå ner ännu mer i tid. Jag trivs så bra med mitt jobb och vill kunna göra bra ifrån mig där också.

På lördag ser jag fram emot att få gå på comic con-mässan. Det gäller att ha med sig kontanter så att jag kan passa på att köpa på mig de böcker jag vill ha. Framförallt ser jag fram emot att få några ord med författarna.

6 thoughts on “Jag vill så mycket

  1. Det är så svårt. Tyvärr måste man ju sätta jobbet i första hand, även om det inte alltid är det man gör helst… Sedan kommer de andra mer eller mindre oundvikliga sakerna och de där man gör av kärlek hamnar någon stans långt bak, trots att man inte vill det.

    • Ja, livets måsten tar för mycket plats :). Jag vill ha en betjänt som gör allt jag inte känner för. Precis som barnen gör när de inte orkar hämta något själva och ber mig hämta eller tror att maten blir lagad ändå fast de kräver att jag ska leka med dem :). (PS Jag älskar dem trots detta så ingen tror något annat!)

  2. Förstår verkligen det där med att vilja, men inte kunna. Har inte tid att skriva, sy, skapa, måla hälften så mycket som jag skulle vilja… Jag petar in en stund här, en stund där och förhoppningsvis kan jag en dag helt arbeta med det kreativa. Live the Dream! :-) Kramar och trevlig helg! Helena

    • Hej Helena! Ja vi får väl drömma vidare och försöka verka för att de en dag slår in. Det gäller att se möjligheterna och kämpa på.
      Kram på dig också Helena och ha en skön helg!

Kommentera

