Redigerandets konst

Igår och idag har jag redigerat mellan kapitlen 1 och 3. Jag lägger till och drar ifrån. Dessa sidor skrev jag innan jag hade lärt mig hur man INTE skriver. Det är inte klokt vad jag skriver läsaren på näsan! Inte fanken behöver jag tala om att karaktären tar upp fjärrkontrollen som till råga ligger på bordet. Vad spelar det för roll vart den ligger? :D! Det är väl bara att beskriva att hen zappar mellan kanalerna. Alla vet ju hur man gör det :). Jag har i alla fall haft roligt åt mig själv för det här och har kul.

Om ni har följt min blogg så vet ni att jag för bara några dagar sedan köpte lite böcker på bokhandeln. Idag beställde jag tre till på Bokus. En var i och för sig en handbok. Dramatiskt berättande – om konsten att strukturera ett drama av Mats Ödeen. Samma bok som Sofia Hallberg på Debutantbloggen refererade ur 11 maj. Sedan blev det Kaninhjärta förstås och Eld (del 2 efter Cirkeln). Nu har jag att göra! Som om jag inte skulle haft det innan ;).

4 thoughts on “Redigerandets konst

    • Jag beställde den på bokus.com och när jag tittade nyss så fanns den kvar. Be dem annars ta in den. Det är en bok som används i många utbildningssammanhang.

  1. Det är ju ett speciellt jobb det där att redigera. Ibland är det mest jobbigt men oftast är det riktigt kul! :) Jag måste kolla upp boken om att skriva ett drama. Hoppas att du skriver något om den här på bloggen när du läst den.

    • Hej Annelie! Jag kommer säkert att referera något ur den. Det är tydligen en bok som används mycket inom utbildning för teater, film och litteratur.

Kommentera

