Carlstad Comic con

Om två veckor är det Comic con mässa i Karlstad. Jag har avtalat med min man att jag ska få gå själv utan barn för att få strosa och njuta i min egen takt. Jag längtar verkligen efter att få lukta, känna och läsa… :)).

Vad är nu detta för event kanske ni undrar? Carlstad Comic con hade premiär förra året som är en möjlighet för alla som har med fantasy, humor och skräck, serier, spel, film och liknande att visa sitt utbud. Jag missade mässan fullständigt ifjol. Visste inte ens att den var. I år är medvetenheten betydligt större. I och med att jag började skriva på mitt första manus i en trilogi sommaren 2011 så har en helt ny värld öppnat sig för mig. Jag har inte blivit någon nörd inom fantasy men det är ändå ett nytt kapitel i min litterära värld. Precis som inom musiken så är jag en allätare. Allt som berör min själ är värt att utforska.

Jag har ett specifikt mål med mitt besök på mässan. Att köpa ett signerat exemplar Legenden om Morwhayle av Peter Bergting till min äldsta dotter. Förhoppningsvis har han tid att teckna något också i boken. Han är en mästare på att illustrera. Bland annat har han illustrerat Jens Lapidus Gängkrig 145. Peter kommer också ut med den andra boken  om Morwhayle Demonprinsessan i maj. Givetvis kommer jag att lägga upp bilder mm från mässan på min blogg. Vem vet, kanske blir det livebloggning :).

Kommentera

