Lite lite kliar det

Som jag berättade igår bestämde jag mig för att inte titta åt mitt manus för att läsa istället. Nu börjar det klia lite att få titta på manuset igen men jag ska läsa ut boken först (kanske). Det som hände igår var att jag mitt under läsningen fick en idé hur en karaktär ska få bli lite opålitlig. I del ett är han värsta sortens svin men i del tre ska han få komma tillbaka och där ska han få vara en sådan där som man inte vet vart man har.  Är han ond eller god – ska var en fråga läsaren ska få ställa sig. Det var inget jag läste i boken som hade med det att göra utan det bara poppade upp som gubben i lådan. Hoppas det dyker upp fler idéer ikväll under läsningen :-).

 

6 thoughts on “Lite lite kliar det

    • Tack Kati för din omtanke men nej det är ingen paus på allvar. Jag behövde fylla på med ord, de bara försvann för mig på något konstigt sätt, Jag började redigera och skala av så mycket så jag blev rädd. Det som är borta är liksom borta. Jag behövde få annat perspektiv. Men idag blir det nog redigerande igen :).

    • Ja jag blev riktigt exalterad själv. Del tre är så luddig för mig men med detta så klarna det lite mer. Det gav mig en intrig som kan vara ganska saftig :).

Kommentera

