Lässugen

Just nu läser jag Manne Fagerlinds bok Berg har inga rötter. Efter min lyriska längtan efter hammocken igår bestämde jag mig för att köpa en bok av Tomas Tranströmer. Jag har aldrig läst något av honom men sagt och gjort så gick jag och köpte en av hans diktsamlingar. Den verkar helt klart i min smak.
20120508-162819.jpg
När jag går in på en bokhandel kan jag ju inte nöja mig med en bok. Två till fick det bli.
Murakami har jag aldrig läst något av tidigare men tyckte att 1Q84 verkade spännande.
Alexander McCall Smith är en författare vars språk jag tycker väldigt mycket om. Givetvis har jag läst om Mma Ramotswe men McCall Smiths andra böcker har också hög mysfaktor. Lite i stil med Maeve Binchys familjära berättarteknik.
Jag kände igår att jag behövde läsa mer för att kunna redigera bättre. Ibland vill jag ta bort för mycket men då kändes det stolpigt på något sätt. Jag behöver inspireras av lite fluff.

8 thoughts on “Lässugen

  1. Hej igen Carola, du skriver om mycket som tilltalar mig, din blogg lägger jag genast till i min värt-att-läsa-lista! Ge inte upp med din trilogi nu, inte om den ropar till dig, då vill den bli skriven! Kramar och hasta pronto!

    • Du är såååå välkommen :)!
      Tack för ditt stöd! Jag älskar min berättelse men när jag väl skrev färdigt del 1 så kom ett sorgsamt tvivel över mig. Jag SKA ta mig ur det för det finns ingen återvändo (inte när man lagt ner så mycket tid) och stöd tas alltid tacksamt emot. Jag kommer att titta in på din blogg och stötta dig också när så behövs. Det är vad bloggvänner är till för :)!

  2. Jag kan få samma känsla, att läsande medan man redigerar ger mer kött på benen, liksom. Att man får inspiration till hur man vill ha sin egen berättelse när man läser andras. Kasta alla tvivel åt sidan nu, om du brinner för din berättelse så är den värd att berättas. Kram! :)

    • Jag bestämde mig för att inte titta åt mitt manus idag och bara läsa. Mitt under läsningen kommer jag på saker som jag kan skriva i del 3. Det var inget av det jag läste som inspirerade utan vips så fanns det bara där. Hur kul som helst :))! Yiiiihaaa!

  3. Å, Murakami är en av mina favoriter! Gillar iofs 1Q84 men Norwegian Wood är verkligen fantastisk!

    Har inte hittat till din blogg tidigare men alltid kul att hitta nya läs- och skrivintresserade :)

    • Hej Malin! Du är varmt välkommen!
      Det låter verkligen lovande att Murakami är bra eftersom hans bok är ganska tjock :). Roligt och höra att det finns fler böcker av honom för hittar man en favorit vill man ju gärna ha mer.
      Ha en skön helg!

Kommentera

