Äntligen

har jag skrivit några rader. Efter flera dagars konstig magsjuka, feber, halsont, hjärtklappning… gud vet allt så har jag äntligen börjat hitta energin igen. En lugn promenad i den sköna vårkvällen gjorde mig lycklig. Även de 600 orden jag har skrivit idag gör mig lycklig. Jag har inte kunnat/orkat skriva något på nästan en vecka men idag när jag satte mig kom inspirationen snabbt. Gud vad jag älskar våren och livet den för med sig. Det är nästan så att jag sätter mig och skriver en dikt. Det har inte hänt på 14 år. Men jag föredrar nog mitt manus :-).

One thought on “Äntligen

  1. Visst är det så man får lite vårkänslor. Varför inte skriva en dikt? Jag har aldrig skrivit en i hela mitt liv förrän en dag för länge sedan när några rader dök upp i huvudet – på engelska! urskumt. Men jag skrev ner den. Vet inte var den är idag. Jag tror jag borde läsa mer poesi. Det kanske skulle slipa bort de vassa hörnen från min prosa.

Kommentera

