En utmaning

Jag fick en Utmaning av Anneli som lyder så här:

Det ni ska göra är en lista på saker ni är bra på, minst åtta grejer ska vara med. Självklart är det frivilligt. Att jag valde just er beror på att jag har en känsla av att ni inte alltid ger er själva cred och jag vill att ni ska sola er lite i glansen av era underbara personligheter:). Blygsamhet ger inga stjärnor på himlen!

Märkligt hur saker kommer till en när man behöver det som bäst. Med en kropp som just nu har feber, yrsel lite hjärtklappning då och då, ont i halsen… Äsch! Fy va trist att nämna allt det där. Här är min lista…

  • Vill alltid se det positiva med saker
  • Envis när jag vill nå mina mål
  • Kreativ
  • Lugn
  • Bra på att lösa problem på mitt jobb
  • Vänlig
  • Bra på att lyssna
  • Bra på att organisera

Blygsamhet ger inga stjärnor på himlen? Så stod det i utmaningen. Det var faktiskt medvetet att jag valde mitt eget namn på bloggen. Det kanske är häftigare och roligare med ett namn som syftar på vad bloggen handlar om men samtidigt tänkte jag – ska jag ändå blotta mina tankar och känslor kan jag ju lika gärna försöka vara modig och visa vem jag är.  Det är också ett sätt att förbereda sig inför det offentliga författarskapet. Det kan tyckas låta löjligt men jag tror på att; Ska man nå sitt mål så ska man framhäva sig men med självdistans. Hm… Det låter knepigt och är svårt att beskriva men idag har jag ett av mina drömjobb (systemförvaltare) på grund av att jag på ett ödmjukt men bestämt sätt framhävde mina kunskaper och åsikter.

Den här utmaningen är ett bra verktyg att nå dit man vill. Se vad du är bra på och framhäv det lite mer. Ingen tycker att du är besserwisser så länge du visar respekt och ödmjukhet. Så tack Anneli (och Maria Engelwinge som startade utmaningen) för att du bidrog till att föra oss  ett steg i närmare riktning!

3 thoughts on “En utmaning

  1. Du är bra på bra saker! Att framhäva sig på ett ödmjukt sätt är en konst. Självklart ska man tro på det man gör och det är modigt att ha en blogg med sitt eget namn, så långt har inte jag kommit ännu. Jag är ingen som vill synas och det känns som en dålig egenskap när man vill bli författare, vilket jag för övrigt tycker att man är när man skriver manus oavsett om man är publicerad eller inte ännu :) Krya på dig nu!

    • Jag skrynklade hjärncellerna rejält för att komma på ett fyndigt namn till min blogg men kände att alla bra var upptagna redan. Även om det för mig känns modigt att välja mitt namn så var det också av lathet. Jag gav helt enkelt upp och intalade mig att för en gångs skull våga blotta mig. Jag är jätteavundsjuk på alla häftiga bloggnamn (som din) som på sitt sätt är marknadsförande. Men min otålighet att komma igång med bloggen var för stark för att jag skulle vänta in något kreativt och fyndigt namn. Modig eller lat – that is the question.
      Mod har även du Anneli när du verkligen brinner för att nå dit du vill. Det kanske inte känns så men annars hade du aldrig skickat in ditt manus. Ordet Mod upplevs oftast väldigt starkt och är svårt att ta till sig men som mammor vet vi båda att det krävs en hel del mod att ta hand om de små liven och allt vad de tar sig för. Då räds vi inte ens fan själv. Eller hur :)?

Kommentera

