Måste dela med mig

Jag måste få dela med mig av ett bra citat jag läste i tidningen: I form nr 7, 2012. Citatet är skrivet av psykologen Richard Wiseman.

”Olyckliga människor går på fest fokuserade på att hitta en partner och missar därmed möjligheter att skapa nya vänskapsband. De bläddrar igenom jobbannonser på jakt efter en särskild typ av arbete  och ignorerar då andra spännande jobb. Lyckliga människor är mer öppna, de ser vad som finns, i stället för enbart det de letar efter.”

3 thoughts on “Måste dela med mig

  1. Håller med, det var ett klokt citat! Tror det ligger en hel del i det. Och dessutom att den (i dejtingsammanhang) som inte aktivt LETAR framstår som mer avslappnad och därigenom mer attraktiv för andra.

Kommentera

