Koka soppa

Har utnyttjat min dag till att skapa en kort synopsis på vad min Helena har att möta i del 3. Jag kände mig riktigt nöjd med vad jag kom fram till. Det behöver utvecklas en hel del men nu har jag något att ”koka soppa på”.

Eftermiddagen ägnade jag åt redigering. Jag är på sidan 22 och 1353 ord har tillkommit sedan jag började med redigeringen. Totalt 145153 ord. Jag märker att jag ibland vill blunda för det som inte är bra och gå vidare men nä nä. Som tur är finns det en perfektionist inom mig som är starkare och hytter med fingret. Jag vill igenom det där nålsögat och då får det kosta lite svett och gnuggande av hjärnceller.

Imorgon längtar jag efter att få tvätta en ny tvätt i min nya tvättmaskin som kom idag. Jag hör till de där konstiga typerna som tycker att det är kul att tvätta (hrm). Ända sedan jag flyttade till hus och slapp springa med tvättkorgen trappa upp och trappa ner tycker jag att det är en avkoppling att tvätta. ”Jag går ner i min källare… för där blir jag sällare….” ;).

4 thoughts on “Koka soppa

  1. När jag hade tvättmaskin hemma så tyckte jag också om att tvätta, så jag förstår dig. Sköt om dig så du blir bra igen snart. :) Kram!

Kommentera

