Back in track

Jag var lite putt ett tag för det där med att det redan fanns en utgiven bok som liknade min. Men nu har jag fått tillbaka inspirationen igen efter att ha suttit ner och skapat en kommande intrig. Jag ser att den inte är så lik längre. Min version har ett annorlunda tema än Angilinis och jag tror på mitt projekt igen. Det lustiga är att det faktiskt är Angilinis bok som har inspirerat mig att gå vidare och hur jag ska göra det. Det finns inget ont som har något gott med sig :-).

 

4 thoughts on “Back in track

  1. Precis! Det är bara att vända det till något bra. Och som sagt, hur många har inte skrivit om vampyrer? Eller om häxor? Det är kanske lite som med affärsidéer – man ska liksom inte vara den allra första utan istället kanske den andra, och då göra det så mycket bättre ;)

  2. Ha ha! Ja det ligger något i det. Jag kanske rent av ska våga mig på och läsa hennes bok? Så jag kan hitta hennes brister och göra min bok så mycket bättre :-).

  3. Skönt att höra att du gått vidare, och varför inte läsa boken i fråga? Så vet du vad du ska undvika för att det inte ska likna varann för mycket. Oj, nu såg jag ovan att du precis skrivit just det :)

    • :)! Ja jag provläste på Adlibris lite och jag gillar min story bättre. Men jag ska nog kosta på mig att köpa boken och göra som Helene sa. Min ska bli så mycket bättre :).

Kommentera

