Två flugor i en smäll

Igår var jag effektiv. Först läste jag ut Under kupolen (äntligen!) och sedan gav jag mig i kast att redigera första kapitlet på mitt manus. Det gick riktigt bra. Ingen ångest, nervösa ryckningar :-) eller ens jantelagsröster som ville förstöra. Men känslomässigt var det tufft ändå eftersom första kapitlet slutar med en våldsam misshandel. Dessutom skriver jag i jag-form. Ja ni kanske förstår att det kan kännas pissigt då. Som fd socialsekreterare vet jag en del om vad det innebär att misshandlas och ville få det så realistiskt som möjligt. Inte bara pang smock och så var det med det. Nej allt ska med. Krasandet, blodet, smärtan och dödsångesten. Hua!

2 thoughts on “Två flugor i en smäll

  1. Hej, kul att hitta din blogg och vad fin den är! *imponerad* Lycka till med dina författardrömmar, och grattis (!) till att ha skrivit klart manuset! Det är en bedrift i sig. Det ska bli spännande att fortsätta följa din väg mot drömmens förverkligande.

    • Hej Kati! Välkommen! Tack för ditt beröm! Som du svarade mig på din egen blogg så känns författandet ensamt ibland och jag ser fram emot att följa din dröm också och bolla en del skrivfunderingar.

Kommentera

