Nya intressen

Att skriva har inte bara gett mig a good feeling. Jag har fått nya intressen. Tidigare har jag varit totalt, och då menar jag verkligen totalt ointresserad av bilar. I och med mitt skrivande (författande?) så har det förekommit en hel del bilar – och inte vilka bilar som helst. Det ska vara det bästa av det bästa. Av yttersta klass och prestanda. När jag blir mångmiljonär ska jag ha en Gran Turismo.

När jag går gatan fram och alla gråa bilar rullar förbi höjer jag inte blicken. Jag är märkesblind (nästan) och jag kommer aldrig ihåg hur mina vänners, grannars och släktingars bilar ser ut. Som tur är känner jag igen vår egen bil :-). Den är röd. Men har ni tänkt på det? Nästan alla bilar numera är vita eller i någon grå nyans. Det är ju omöjligt att särskilja dem. Men kör en Lexus förbi. Då kvicknar jag till. Eller en lyxigare BMW. Så bli inte arg om jag inte hälsar när du kör förbi mig. Den är för grå och menlös :-).

4 thoughts on “Nya intressen

  1. Hihi, jag vet, det har påverkat mig med. Inför mitt skrivande har jag fått researcha bilmodeller flera gånger, det är Hummer, Lotus och annat för hela slanten. I helgen diskuterade jag racerbanor i californien med en killkompis. :D Det hade nog aldrig hänt om jag inte skrivit. Men det har en viktig roll i mitt pågående manus. Nuförtiden stannar jag till när jag ser vissa bilmodeller och tänker ”Det där är en bil som karaktär x skulle kunna ha.” :D

    • Ja man lär sig att se saker på ett annat sätt. Igår fastnade jag framför tv:n med ett program där de testade en ny Range Rover som designats av Victoria Beckham. Den skulle passa en av mina karaktärer :-).

  2. Skrivandet och all research av underliga saker kommer att göra oss till små miniexperter på en hel massa områden :) Att skriva är bildning, uppenbarligen. ;)

Kommentera

