Då var jag igång

Hej på er! Nu har jag tagit ett skälvande steg ut i cybervärlden. Pirrigt men spännande. Pirrigt för att jag är ovan att framhäva  mig själv och mina tankar men det är väl på tiden nu när man passerat 40. Visst har jag använt mig av facebook men det här är en möjlighet att fokusera på det som intresserar mig. Att skriva om skrivandet.

Här kommer jag att slänga ut mina reflektioner i mån av tid. Jag har ju trots allt två små barn som jag prioriterar först av allt men de börjar bli mer och mer självständiga. Eftersom jag håller hårt på min familjs integritet kommer jag inte att nämna dem särskilt mycket.

Jag läser mycket böcker och kommer också att både reflektera över och recensera dem. Som så många andra har jag börjat samla på mig en hög med olästa böcker och kan ändå inte motstå frestelsen att köpa en ny när jag läser andra bloggars recensioner. Just nu läser jag Stephen Kings Kupolen och börjar känna mig frustrerad över att aldrig bli klar för att jag vill börja på nästa bok. Kupolen är inte dålig på något sätt. Snarare ett mästerverk på 1178 sidor. Med mästerverk menar jag inte att det är det bästa jag har läst men S King har lyckats väva ihop ett helt samhälles olika karaktärers komplexa förehavanden på ett mycket imponerande sätt. Jag vet vad jag har att göra i helgen förutom att skriva.

Kommentera

